Wednesday 8 January 2014

Vitamin Shaklee untuk Penyakit 3 serangkai

Apakah maksud 3 serangkai?  apakah yang dikatakan penyakit 3 serangkai??? kenapa dikatakan serangkai???


Hari ini saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang penyakit tiga serangkai.Ok,apa itu penyakit 3 serangkai? Penyakit 3 serangkai ini biasa dipanggil penyakit yang berjangkit seperti contoh seseorang itu menghidapi darahn tinggi dan ada kemungkinan dia akan menghadapi penyakit jantung atau kencing manis.Penyakit 3 serangkai adalah seperti darah tinggi,kencing manis dan penyakit jantung.hari ini saya ingin kongsi dengan anda semua faktor atau simptom penyakit-penaykit ini dan cara-cara mencegahnya.

       Sebenarnya penyakit ini tidak semestinya dihidapi oleh seseorang itu tetapi kebanyakannya kalau dah mula ada salah satu penyakit ni,mesti doktor dah mula bagi ubat sebagai langkah pencegahan seperti contoh seorang mak cik ada penyakit darah tinggi dan kalau doktor check ada sedikit tanda-tanda nak jadi sakit jantung,dia akan terus bagi ubat jantung tapi biasanya dalam kuantiti yang sikit.Inilah yang di kata sebagaimencegah adalah lebih baik dari merawat."


Darah Tinggi Pembunuh Senyap

Salah satu sebab mengapa penyakit darah tinggi `diabaikan' ialah kerana ia langsung tidak menunjukkan sebarang gejala `menakutkan' yang dapat dilihat dengan mata kasar. Pada masa yang sama, ia juga mengambil masa bertahun-tahun untuk meninggalkan kesan kepada penghidapnya.

Justeru, tidak hairanlah jika kita `kurang berminat' untuk mempedulikan bacaan tekanan darah setiap kali menjalani pemeriksaan doktor. Malah, rata-rata juga beranggapan bahawa darah tinggi atau dalam istilah perubatannya, hipertensi ini bukanlah satu ancaman kepada kesihatan. 


Hipertensi 

Hipertensi merupakan satu keadaan di mana bacaan tekanan darah melebihi 140/90 meningkat secara berterusan. Seseorang itu diklasifikasikan sebagai penghidap hipertensi setelah ujian ulangan dilakukan beberapa kali. Bagaimanapun, seseorang tidak dikategorikan sebagai penghidap hipertensi jika bacaan tekanan darah yang melebihi paras biasa hanya sekali. 

APA ITU PENYAKIT JANTUNG ?


       Penyakit jantung adalah satu keadaan di mana jantung tidak dapat melaksanakan tugasnya dengan baik.Ini disebabkan oleh  otot  jantung yang lemah dan atau adanya celah antara serambi kanan dan serambi kiri, oleh karena tidak sempurnanya pembentukan lapisan yang memisahkan antara kedua serambi saat penderita masih di dalam kandungan. Hal ini menyebabkan darah bersih dan darah kotor tercampur.
Pengertian penyakit jantung dan serangan jantung adalah berbeza. Kalau Serangan jantung adalah sebuah keadaan  yang menyebabkan jantung sama sekali tidak berfungsi.Keadaan  ini biasanya terjadi mendadak, dan sering disebut gagal jantung. 

       Penyebab gagal jantung bervariasi, namun penyebab utamanya biasanya adalah kerana suplier darah ke otot-otot jantung, oleh kerana pembuluh-pembuluh darah yang biasanya mengalirkan darah ke otot-otot jantung tersebut tersumbat atau mengeras,atau disebabkan oleh kerana lemak dan kolesterol, ataupun oleh kerana zat-zat kimia seperti penggunaan obat yang berlebihan yang mengandung Phenol Propano Alanin (ppa) yang banyak ditemui dalam obat-obat seperti Decolgen, dan nikotin. (sumber:wikipedia).

Apa itu Diabetes ( Kencing Manis )


Secara amnya, penyakit diabetes ( kencing manis ) adalah penyakit yang berpunca daripada kandungan gula yang tinggi dalam darah. Biasanya, paras gula dalam darah dikawal oleh pankreas yang menghasilkan hormon insulin. 

Dalam penyakit diabetes ( kencing manis ) disebabkan kekurangan insulin ia menyukarkan proses untuk mengeluarkan gula dalam darah dan turut menjejaskan sel dalaman untuk membekalkan tenaga.

Namun begitu, terdapat dua jenis diabetes ( kencing manis ) iaitu diabetes jenis I dan jenis II. Diabetes jenis I (Insulin Dependent Diabetes Mellitus) berpunca daripada kegagalan penghasilan insulin oleh kelenjar pankreas atau tiada penghasilan langsung.

Biasanya, penghidap diabetes jenis I mula mendapat simptom penyakit ketika zaman remaja atau sebelum mencecah usia 40-an. Dek kerana kegagalan penghasilan insulin oleh badan, pesakit memerlukan suntikan insulin dan rawatan bagi mengawal tahap glukosa darah.

Diabetes jenis II berlaku apabila badan tidak menghasilkan insulin atau tidak menggunakan hormon insulin dengan baik. Kerap berlaku di kalangan individu yang berumur 40 tahun ke atas. 


Vitamin untuk darah tinggi, sakit jantung dan diabetes (kencing manis)



~B COMPLEXBerupaya menukarkan gula kepada tenaga,sangat2lah perlu untuk pesakit kencing manis


~VITA-C - Mengapakah Pesakit Diabetes Memerlukan Vitamin C Ya. Ini Kerana Glukosa Dan Vitamin C Melalui Laluan Yang Sama Menuju Ke Sel. Apabila Glukosa Berlebihan, Vitamin C Tidak Akan Dapat Masuk Ke Sel, Vitamin C Sangat Penting Kerana Vitamin C Menjaga Salur Darah Agar Tidak Mudah Pecah, Mencegah Pengerasan Salur Darah, Membantu Proses Metabolism Kolestrol Iaitu Pembentukan Asid Hempedu Yang Penting Dalam Proses Pemecahan Lemak. Sebab Itulah Mereka Yang Menghidap Kencing Manis Dan Darah Tinggi Amat Digalakkan Mengambil Vitamin C Bagi Mengelakkan Stroke Dan Jantung Tersumbat.

~VITALEA(MULTIVITAMIN) - Di Dalam Multivitamin Vitalea Terdapat Trace Mineral Chromium, Dimana Ia Bekerja Dengan Insulin Mengimbangi Kandungan Gula Dalam Badan.


Perlukan berhenti mengambil ubat? Jangan, kerana itu dipreskripsi oleh doktor. Ambillah suplemen di atas bagi menangani masalah yang timbul akibat kesan sampingan ubat diabetes tersebut.




Set pesakit boleh juga mengambil Set A iaitu set kesihatan optimum sama seperti set diatas dan jika berkemampuan boleh tambahkan Vitamin E untuk antioksidan. 





Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.



No comments:

Post a Comment