Saturday 8 February 2014

Apa itu webinar?


Apa Itu Webinar?

Webinar ini macam perjumpaan secara maya - di mana anda boleh saling berkomunikasi dan tengok muka kacak dan cun sesama sendiri. Ala, dia macam anda buat video call la kat telefon ... haa lebih kurang.

Sekarang ni ramai suka buat webinar untuk buat mesyuarat, sebab ia jimat kos; kerana ianya percuma. Anda boleh buat mesyuarat atau perjumpaan dari tempat anda dengan rakan-rakan di Johor, Kedah, Kelantan malah di Indonesia, Amerika, Brazil atau mana-mana sahaja asalkan perkara berikut ada:

  • Capaian atau sambungan internet
  • Ada webcam
  • Ada speaker suara

Dulu, untuk akses webinar perlukan anda pasang software tertentu, tapi sekarang ia sudah jadi satu trend maka dah ada sumber terbuka yang boleh anda lakukan webinar ini tanpa perlu anda pasang atau install apa-apa pun. Hanya duduk dengan berpakaian sopan di komputer anda, pada tarikh dan masa ditetapkan, login ke laman webinar tersebut .... dan mulakan mesyuarat anda.

Teknologi semakin canggih kini anda tak perlu lagi keluar rumah untuk hadir ke Meeting atau bisnes preview (BOP),Jadi ini menjadi satu impak baru kepada dunia perniagaan khususnya bisnes networking di Malaysia ini. Jadi dengan menguasai teknik webinar ini kita dapat melakukan pernigaan berbentuk networking 100% secara online.
Semua orang dapat sertai dengan hanya dari depan PC anda & akses internet dari mana-mana saja atas keselesaan anda,informasi dapat di salurkan.

Webinar bersama SHAKLEE...

#hanya dirumah
#kos yang murah
#sediakan telinga mata pen n buku nota
#speaker yang berpengalaman penuh dengan ilmu serta kata2 motivasi untuk menaikkan semangat kita.
#tiada alasan untuk tidak mengkaji mengali kerana mudahnya ber SHAKLEE.
# sangat sesuai untuk surirumahtangga yang ingin menambah pendapatan sampingan



No comments:

Post a Comment