Wednesday, 21 January 2015

Resdung juga ada pada kanak kanak...



Setelah sekian lama ku mendengar tidur Muqri tidak lena kerna dengkuran yang memang tak sanggup nak dengar dah... macam sesak nafas pun ada... kesian melihat lalu semalam bawak dia g KLINIK Bamz...

Doktor tolong tengok anak saya ni... tidur dia berdengkur kuat dengar macam susah nak bernafas...

oo ok.. cek tekak OK... cek hidung ooo ada tersumbat... RESDUNG dia ni...

haaa resdung??? oiiii terperanjat laa ku...budak pun kena resdung jugak ke???? hadoiiii tingat tgk kengkawan yg ada resdung dok bersin selesema xbenti... muka dok tumbuh jerawat...huhuhuu risau risau risau...

ok dun vori kak doktor ckp... just NO ICE to him... NO SEAFOOD... huaaaaa sib baik dia xmkn udang sotong ketam sume tu... cuma ICE je kena pantau sket...

bagi dia VITAMIN C setiap hari atleast 250mg per day......

ok done... doktor bagi spray hidung n ubat cecair utk flu....

tgh makan kt kedai....scroll plak kt FB tetiba nmpk artikel RESDUNG bole melarat menjadi KANSER HIDUNG... huiiiii ahkak trus bertambah risau....tunjuk kt Muqri pica org yg kena resdung... dia pun jadi seram....

trus order Milo suam je.... hihihii ada hikmah jugak...

balik umah lepas spray hidung n ubat..... selang setgh jam bagi VIT C 100mg chewable 2biji
...nak tdo plak bagi dia VITALEA KID 1biji....




tanya kengkawan...

rupayer AYAM pun kena kurangkan kalo resdung ni... udara kt umah kena bersih... disarankan pakai AIR FILTER...hurmmmm lepas ni kena rajin rajin sapu habuk n cuci cadar langsir sume...carpet mmg kena gulung laa pasni... xpun pakai yg nipis xde bulu tu...

kena bagi gak OMEGAGUARD setiap hari... utk immune booster dia...


so lets rescheduled his intake now

breakfast Mealshakes+Milo n Omegaguard
Otw to school Vitamin C chewable
before sleep Vitalea kid




mama harap sangat Muqri akan lebih sihat lepas ni.. untuk jadi pemain bola negara macam yang Muqri tulis kt buku karangan kelmarin....
















No comments:

Post a comment